Heavymetalový sviatok v Seredi.
Heavymetalový sviatok v Seredi.
Sereď sa môže pochváliť koncertom ďalšej hviezdnej hudobnej formácie: v sobotu 16. júla 2022 tu v rámci svojho turné vystúpila heavymetalová legenda – nemecká kapela Accept. Jej hudba sa označuje aj ako „teutonic rock“. Na scéne je viac ako štyridsať rokov, počas ktorých sa často menila jej zostava (jediným jej členom, ktorý v nej účinkuje od začiatku až dodnes, je gitarista Wolf Hoffmann). Táto kapela hrala dôležitú úlohu vo vývoji speed metalu a thrash metalu. 29. januára 2021 vyšiel jej šestnásty štúdiový album Too Mean To Die. Bol nahraný v Nashville v USA a produkoval ho Andy Sneap v Anglicku.
Koncert Acceptu sa napokon z technických príčin neuskutočnil v Mestskom amfiteátri Sereď, ale v estrádnej sále Domu kultúry Sereď. Už o 19.45 hod. začali svoje vystúpenie predskokani - sympho-power metalová kapela Anthology. Vznikla v roku 2008 v Nižnej a doteraz vydala tri albumy, úspešné na Slovensku i v zahraničí. V Seredi sa predstavila v päťčlennej zostave, ktorej členkou je od leta 2021 aj speváčka Lilian Anerousi z Grécka - divoká metalová diva s výborným zvučným hlasom. Kapela kombinovala dravú hru s pôsobivými melódiami v pesničkách ako Devoted Soul, Against The Wind, Labyrinth Of Evil či The Revenge Of Angels. Obecenstvo ľahko strhla na svoju stranu, fanúšikovia sa hýbali do rytmu tvrdej hudby a po každej skladbe znel hlasný potlesk a pochvalný krik. Skvelý začiatok večera.
Samozrejme, všetci netrpezlivo čakali na koncert kapely Accept. O 21.00 hod. v sále na chvíľu zhasli svetlá a vzápätí sa na pódiu pod ostro blýskajúcimi reflektormi začala poriadne energická show úvodnou pesničkou albumu Too Mean To Die nazvanou Zombie Apocalypse. Z najnovšieho albumu Acceptu zaznela na koncerte tiež titulná skladba Too Mean To Die a niekoľko ďalších skladieb: Overnight Sensation je o internetových „celebritkách“, Symphony Of Pain rozpráva o nešťastí Beethovena – hudobníka, ktorý stratil sluch, The Best Is Yet To Come bola najpokojnejšia skladba z celého koncertu, plná nádeje a viery v lepšiu budúcnosť, a The Undertaker, vydaná ako prvý singel z albumu, nám pripomína, že všetci sme smrteľní. Pri skladbách sa oplatí započúvať i do textov, no hlavná bola predsa len hudba, valiaca sa ako voda, ktorá strháva všetky hrádze. Hudobníci boli v ustavičnom svižnom pohybe. Často som mala pocit, že zvuk troch gitár reže až do špiku kostí. Rytmika takisto pracovala rázne, nápadito a spoľahlivo, hudbu hnala do extatickej dimenzie. Hlas speváka, Američana Marka Tornilla, bol prenikavý a sugestívny a všetko dohromady to pôsobilo na obecenstvo ako gejzír životnej sily. Pod pódiom sa tlačili fanúšikovia, tlieskali s rukami nad hlavou, kričali, spievali a k hudobníkom teda prúdilo tiež veľa pozitívnej energie. Na koncerte sme si vypočuli aj veľa starších hitov Acceptu, napríklad Restless And Wild, Living For Tonite, Princess Of The Dawn či Fast As A Shark. Počas pesničky Metal Heart si obecenstvo rado zaspievalo tému zo skladby Pre Elišku od Beethovena, ktorá je do tejto pesničky zakomponovaná. Ďalším spestrením bolo parádne sólo na bicích. Oduševnený spev fanúšikov sa ozýval aj v pesničke Balls To The Wall. V priebehu koncertu Accept zahral osemnásť skladieb, poslednou bola I´m A Rebel. Po nej sa niekoľkí šťastlivci stali majiteľmi „trsátok“ a „potítok“, ktoré hudobníci hádzali z pódia.
Viacerí fanúšikovia si z koncertu odniesli aj zakúpené tričko či iný merch s logom Acceptu, prvoradý bol však strhujúci hudobný zážitok. Estrádnej sále Domu kultúry Sereď sa asi ani nesnívalo, že raz zažije taký rámus.
Foto: Stanislav Klačanský