Tri typy kampaní

Mestský úrad     Ľubomír Veselický    
 
Nateraz sa ešte nedá  povedať, že by sa s kandidátmi na primátora roztrhlo vrece. Zaujímavé sú však typy kampaní dvoch už známych kandidátov.
 
Kampaň  I. typu – žiadne konkrétne sľuby
 
V prejavoch sú podané  iba všeobecné informácie.  Spomínam si na heslo z minulosti: Sereď si zaslúži viac. Výborne! A ktoré mesto či obec si viac nezaslúži? Výhodou  kandidáta, ktorý nesľubuje nič konkrétne je to, že mu nemožno vytknúť nesplnenie prísľubu. Túto kampaň odporúča špeciálna firma, ktorá kandidáta  za jeho peniaze naučí, čo povedať musí, a čo  nesmie.
 
Konkrétne.  “Základnou úlohou mesta, a to zo zákona, je „starostlivosť o všestranný rozvoj územia“ a starostlivosť o potreby obyvateľov. Mesto sa musí snažiť, aby bežný občan vnímal, že je tu pre neho, že mu pomáha v každodenných problémoch, ako sú problémy s dopravou, zápchami, parkovaním či odpadovým hospodárstvom, až po vytváranie kvalitného priestoru pre kultúru, oddych a športové vyžitie.”
 
Z takto podanej informácie ani pri najlepšej vôli netuším, čo vo všestrannom rozvoji Serede chýba, o aké nové potreby obyvateľov sa nové vedenie mesta postará, ako konkrétne bude riešený  problém s dopravou, zápchami, parkovaním,  a čo má byť zhmotnenou predstavou kvalitného priestoru pre kultúru, oddych a športové využitie. 
 
Kampaň II. typu – tvrdá kritika existujúceho stavu
 
Na facebookovej stránke kandidáta, ktorý ako prvý oznámil svoju kandidatúru na primátora mesta je okrem iného uvedené :
- Ihrisko pri Tehelnej ulici postráda akúkoľvek údržbu. Vyzerá, akoby nad ním vedenie mesta zlomilo palicu.
 
Malá poznámka. Áno je to tak. Lenže obraz  jedného ihriska ešte neznamená, že zanedbané sú všetky  ostatné.
 
-„Rodiny s deťmi sa nemajú kde hrať“. Tak sa volá môj nový seriál príspevkov, ktorý bude pravidelne odhaľovať katastrofálny stav vybraných seredských ihrísk, sídlisk a vnútroblokov.
 
Moja poznámka. Katastrofálny stav je vecou osobného názoru, najmä ak iný pohľad na detské ihriská dáva informácia z 12. mája 2022 uverejnená v článku Ing. Slahučkovej. Citujem: Z hlavnej kontroly 26 ihrísk, troch fit parkov, dvoch workoutov a jedného scateparku vzišli bežné nedostatky. Sú nimi uvoľnené skrutky, poškodené dopadové plochy, ošúchané časti hracích prvkov, odlomené drevené komponenty, vyšúchaná zemina pod hojdačkami. „Drobnostiam sa nedá vyhnúť ani v uzatvorených areáloch, tobôž nie vo verejných priestranstvách mesta. Vždy vznikne nejaká závada, či nedokonalosť. Na slovenské pomery sú ihriská v Seredi v nadpriemerne dobrom stave,“ uviedol Ľuboš Vachulík zo spoločnosti RKDI s r.o., ktorá kontrolu v meste vykonala. Praktické skúsenosti má pritom napríklad s ihriskami v mestách Zvolen, Senec, či Žilina.
 
Kampaň III. typu – prísľub nových investičných celkov
 
V tomto roku sa tento typ kampane zatiaľ neobjavil. Stretli sme sa s ním však pred voľbami v roku 2018.
 
Boli to napríklad prísľuby  nového Aquaparku, či  funkčného seredského kaštieľa o ktorých hovoril Pavol Kurbel, ale aj dnes už postaveného nového trhoviska na Mlynárskej ulici, ktorý v kampani prisľúbil Martin Tomčányi.
 
Ktorý typ kampane osloví tento raz väčšiu časť voličov uvidíme po sčítaní hlasov 29. 10. 2022.