PILATES - naučí koordinácii, správnemu používaniu svalov aj dýchaniu

PILATES - naučí koordinácii, správnemu používaniu svalov aj dýchaniu

Šport     Iveta Tóthová    
 
Pred niekoľkými dňami sme Vám sľúbili priniesť sériu článkov o niektorých možnostiach cvičenia v Seredi.  Je totiž náročné vybrať si medzi množstvom druhov a nájsť ten, ktorý by vyhovoval práve Vám.  Sprevádzať Vás bude Peter, ktorý ako prvú navštívil hodinu PILATESU. Na internete toto cvičenie vyzerá jednoducho a ľahko. No ako sa Peter presvedčil, to čo vyzerá jednoducho nemusí jednoduché aj byť.
 
Trocha teórie na úvod. Začiatky sa datujú do roku 1926 kedy Joseph Pilates v New Yorku otvoril pohybové štúdio. Contrology, ako nazval ním vyvinutý druh cvičenia, je zameraný na posilnenie ľudskej mysle a tela. Jeho štúdio navštevovali hlavne tanečníci, ktorí považovali pilates za najlepší spôsob zotavenia sa zo zranení a prevencie proti ich opätovnému vzniku. Do Európy priniesol tento druh cvičenia Alan Herdman v roku 1970.
 
Svoje dojmy z cvičenia nám Peter opísal nasledovne: „Cvičenie prebiehalo vo fitku Relax. Cvičiteľka Silvia ma so šarmantným úsmevom privítala a začali sme cvičiť. Najprv ľahký strečing a postupne sa to nabaľovalo. Začali sme cvičením na brucho, potom prišli ramená a ruky. Všetko pekne postupne za sebou. Žiadne náhlenie. Každý cvik je potrebné poriadne precítiť. Silvia dbá na správne prevedenie techniky a v prípade potreby Vás napraví. Väčšina cvikov pozostávala z naťahovania svalov a výdrž v polohe. Prirovnal by som to ku kombinácii cvikov z jogy a strečingu. Žiadne agresívne rýchle pohyby. Všetko pekne precítene s kľudom. Nádych, výdych. Perfektné. Svaly začali páliť. Zajtra bude svalovica.“
 
Peter ďalej povedal, že pilates je vynikajúci pri sedavom zamestnaní. Ak niekomu nesedí joga, lebo je to na neho veľa, tak toto je pre neho úplný ideál. Prípadne to je výborné ako doplnok ku klasickej posilňovni alebo k inému druhu cvičenia.
 
 „Ak máte nadváhu a chcete schudnúť, tak na začiatok odporúčam práve pilates. Nie je to nič agresívne, kde si môžete ublížiť. Výborne naučí koordináciu tela, ako správne používať svaly a ako dýchať. Neskôr, po pár týždňoch, by som pridal niečo viac. Pilates je vhodný aj ako prevencia voči zraneniu alebo ako rekonvalescencia po zranení. Osobne mám po prekonaní Covidu veľmi slabú kondíciu, ale po príchode domov som sa necítil veľmi unavený. Skôr plný energie, všetky svaly natiahnuté a s príjemným pocitom, že som pre telo niečo spravil,“ ukončuje svoju skúsenosť Peter.
 
„Hlavne sa nauč ako správne dýchať.“ Joseph Pilates.
 
Cvičí sa vo fitku Relax v budove kina Nova na 1. poschodí.
 
 Pondelok 8,00 hod.
  Utorok 17,15 hod.
  Streda 17,15 hod.
  Piatok 17,15 hod.
 
Cena cvičenia je 3,50 EUR.
 
Kontakt: Silvia Kopajová, tel. 0905 647 060, s.kopajova@gmail.com
 
V ďalšom článku Vám predstavíme TRX cvičenie.
PILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniuPILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniuPILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniuPILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniuPILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniuPILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniuPILATES - naučí koordinácii, koordinácii svalov aj správnemu dýchaniu